Monday, February 23, 2009

I'M PROUD OF YOU, BABE!

Penutup tirai program teambuilding my wife's office menceritakan segala-galanya. When all the ketua unit dan ketua bahagian mencurahkan rasa isi hati mereka, memohon maaf serta memberi penghargaan kepada staf-staf di bawah seliaan mereka secara jujur dan tulus, hati kecil saya berbisik...what a beautiful moment! Bukan senang seorang ketua untuk bercakap secara terbuka dihadapan hampir 230 orang kakitangan.

Ketika makan tengahari pula, saya perhatikan semua staf-staf wanita yang hendak meninggalkan majlis, datang berjumpa my wife. Ada yang memeluk beliau sambil menangis, ada yang mencium tangan dan ada yang bersalam semut. MasyaAllah! Ketika itu fikiran saya terlintas, ini program Muslimat ke atau program ofis?

Gazing at my wife, i knew she was though emotionally drained nonetheless satisfied. She had gone through relentless hurdles, hi's and low's but the acceptance and acknowledgement by the 2nd man in the state (Dato' SUK) and her workplace comrades(finally) are her highest and sweetest personal achievements so far.

All i can say....i love you very much, your strong willpower always amaze me. I've learn too many things from you which i can't list it all down.

Suffice for me to say, if my eyes are close today..i'll go with a big smile on my face, knowing that you've come this far after what you've gone thru ( all the sacrifices and pains that you've endured the last 10 years). I'm really proud of you...babe!

1 comment:

dhuat79 said...

"Silalah ke blog saya. Dengar Rakaman Untuk Dunia 19-"Small Kindness" bersama Puan Mastura"